Založ si blog

Mám rád Samurajov

Sedím pred laptopom , pijem môj čaj a rozmýšľam. Rozmýšľam nad tým, ako všetky tie nečakané náhody , chvíľkové a dlhodobé fascinácie, či moje zážitky z dovtedajšieho života viedli k tomu, že som sa rozhodol odhaliť tajomstvo o jednom výnimočnom nápoji.

Čaj bol v mojom živote od jeho počiatku. Ostával však stále v rade zvanej nápoje. Vedel som, že pigi čaj stačí luhovať chvíľku a je dobrý s cukrom a citrónom. Samozrejme ešte na lyžovačke je výborný s rumom.

Počas štúdia som zázrakom zohnal brigádu na výstave Japonského umenia. Celé dni som trávil v malom Japonsku uprostred Európy. Zamiloval som si obraz v odľahlej časti expozície, obraz Samuraja pri čajovom obrade. Odvtedy som ho nikdy nevidel, ale pocit , ktorý vo mne vyvolával, si zapamätám navždy. Často som prišiel a ticho zdieľal s bojovníkom ten harmonický a vznešený moment. Vtedy sa pri mne pristavila Yoko Ono, teda Ariko , ale to som ešte vtedy nevedel. „Máta rád čaj?“ Pozrel som na ňu nechápavo. „Nie , mám rád Samurajov“ Odvetil som s hrdosťou, až ma prekvapilo akým spôsobom som to vyslovil .Videl som , že to pobavilu aj ju, „ Ale tento obraz je o čaji.“ povedala a pridala pokojný úsmev. To ona namaľovala ten obraz . Hovorili sme o Samurajoch a o Japonsku. Ten čaj čo pil Samuraj, bol čaj Matcha.

 

Báseň o čaji Matcha

28.09.2012

Dovoľte mi podeliť sa s Vami o báseň, ktorá vyhrala v hlasovaní fanúšikov 1.miesto. (Téma: Zelený čaj Matcha)

Príbeh Umami

05.06.2012

Tajomstvo Umami Umami – príbeh jedinečnej chuti. Japonsko je jedným z najstarších území na svete, na ktorých sa pestuje čaj a je jedinou krajinou pestujúcou čaj, ktorá vyrába len čaj zelený. Tento fakt je medzi producentami čaju unikátny a viedol k dosiahnutiu tej najkvalitnejšiej produkcie čajov prvotriednej kvality. Charekteristickou črtou japonských zelených čajov je [...]

História čaju Matcha

31.05.2012

História čaju Matcha Matcha je nápoj s viac ako 5000 ročnou históriou.Objav pitia tohto čaju je datovaný približne na 2500 rokov pred naším letopočtom a za rodisko čaju je považovaná čínska prefektúra Yunnan. V 7. storočí bol už Matcha čaj populárny po celej Číne. Preraziť čaju v takej miere dopomohli budhistickí mnísi Čaj je jednou z najdlhšie kultivovaných [...]

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

matcha

Tento blog je vstupom, zastávkou a pozvánkou do sveta čaju Matcha. Či už ho pijete , varíte, nepoznáte, milujete, hľadáte , či považujete za nechutný, toto je miesto kde to môžete povedať. Ja sa chcem podeliť o to , čo do tohoto sveta prinášam. Volám sa Martin Moncoľ a som obchodnym riaditeľom v matchalatte a je mi cťou predstaviť Vám tento výnimočný čaj.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 20608x
Priemerná čítanosť článkov: 3435x

Autor blogu

Kategórie